domingo, 3 de abril de 2011

Segona edició de Música per a Segrelles Concert de Piano a dos i quatre mans.


********************************************************

Joan Ramon Company i Maite Álvarez al piano del Museu Segrelles.


CLIQUEJAR DAMUNT DEL NOM DE CADA PEÇA ENLLAÇADA PER ESCOLTAR-LA:


En la 1a part,


Narcís Bonet Nocturn en Mi Major núm. 1 (1949)


Ludwig van Beethoven Sonata Opus 10 núm. 3, Presto (1798)


Felix Mendelssohn Fantasia en fa sostingut menor Opus 28 (1833)


Claude Debussy Reflects dans l'eau (1905)


per: Joan Ramon Company, piano


2a part,


Edvard Grieg Danses noruegues Op. 35 (1881)






Per Maite Álvarez i Joan Ramon Company, duo




LA MÀGIA DEL PIANO DE SEGRELLES.

Per J. J. Soler Navarro.



Dissabte dos d'abril de 2011, al marc encara del 125 Natalici de Segrelles, la Casa Museu del Pintor Segrelles era anfitriona de la segona entrega de Música per a Segrelles.



En esta ocasió i havent passat més de quaranta anys des de que quedara en silenci darrere la mort de Segrelles a l'any 1969, tornava a sonar el piano de Segrelles a càrreg de Joan Ramon Company i Maite Álvarez.


Va tornar a sonar el piano en la nit, i tots els pensaments se'ns vestiren de memòria i preneren el bàcul de pelegrí per tornar cap als dies llunyans.


Els que hui, encara recorden aquells anys en què la sala d'este Museu, s’omplia de públic per a rebre aquelles joves promeses, hui reconeguts intèrprets; els qui hui com abans, han acudit a esta Casa Museu del Pintor Segrelles, a la Casa del Mestre, tots els que l'hem tornat a veure repleta de visitants, amb una massiva resposta a tots i cadascun dels actes que hem organitzat per commemorar el 125 Natalici del nostre albaidí més universal, hauran tornat a experimentar la força vital, la pau espiritual, la passió pel nostre pintor i hauran tornat a valorar l'obra que ens va llegar en sa Casa i per al seu poble. Entre tots els records, que s'adornen de sol o s'endolen d'ombres, residia este Museu i li hem volgut donar vida, com a suau record en penombra, sense resplendors, ni negrors. La porta del Museu s’ha obert, la placeta de la Vila ha tornat a veure entrar gent com si fora la Festa Major, i hui com aquell dia, la Casa del Mestre torna a reviure com aquell centre cultural que es va voler que fóra, sigué, és i ho continuarà sent, i ademés torna a sonar a el piano.



Joan Ramon Company, Valencià d’Albaida (1986), creix en el sí d’una família de llarga tradició musical. Inicia els estudis de piano amb la seua àvia materna Pepa Soler i cursa els ensenyaments professionals amb Juan José Silvestre, Maria Moncunill i Marta Gironès al Conservatori d’Ontinyent. Continua formant-se amb Isabel Clara Soler i Javier Esplugues a València, i amb Jordi Masó i Alan Branch a Barcelona, graduant-se a l’Escola Superior de Música de Catalunya el 2008. De tornada a València estudia amb Luca Chiantore i Pablo G. Ábalos als cursos anuals de Musikeon, i participa a diverses master classes on rep el consell de mestres com Josep Colom, Erick Heidseick i Konrad von Abel. Ha actuat a festivals com el Nous Sons de Barcelona, el Claustre Obert de Sant Jeroni i els Cicle d’Estiu de Caseres a Tarragona, i ha sigut guardonat a concursos d’interpretació com el XIIè Arjau de Barcelona (1er premi) i el VIIè Sant Anastasi de Lleida (2n premi). Graduat en pedagogia per l’ESMuC, amplia la seua formació en didàctiques específiques a centres com l’Orff-Institut i la Universitat Mozarteum de Salzburg. Ha estat professor del Conservatori Professional de Sabadell i La Farigola de Barcelona, i actualment exerceix la docència a l’Escola Municipal de Música d’Agullent, a l'Escola de l'Agrupació d'Ontinyent i al Conservatori de Chella.




Maite Álvarez Martínez. Nascuda a Xàtiva el 1983, inicia els estudis musicals amb Marisa García del Busto al Conservatori Luís Milán de la mateixa ciutat, on cursa el nivell elemental i el grau professional obtenint la qualificació d'excel•lent en les especialitats de piano i música de cambra. Paral•lelament cursa els ensenyaments elementals i el primer cicle professional de saxòfon obtenint la Menció Honorífica. Perfecciona els estudis de piano durant tres anys a València amb la Catedràtica en funcions Idoia Uribarri, realitza cursos d'especialització amb Brenno Ambrosini i estudia piano a quatre mans, dos pianos i duo als cursos dirigits per David Kuyken. Accedeix el 2003 al Conservatori Superior de Música Salvador Seguí de Castelló sota el mestratge del pianista italià Brenno Ambrosini (guardonat a nombrosos concursos internacionals), estudiant també durant un any amb Juan Carlos Cornelles, amb qui més tard s'especialitza en repertori instrumental i vocal. Aprofundeix en els coneixements de la música espanyola baix la direcció del Catedràtic en funcions de l'especialitat de piano Javier Esplugues, i realitza classes de perfeccionament amb Ludmil Anguelov. Per a la realització del treball d'investigació de final de carrera es va centrar en l'estudi en general de tota la producció musical de Chopin, i en especial dels seus valsos, i va obtenir les més altes qualificacions en els estudis superiors de música. Durant diversos anys ha compaginat els estudis amb la tasca pedagògica que realitza a la societat musical La Primitiva Setabense, exercint també com a professora de repertori, actuant com a solista i col•laborant també als diferents certàmens i festivals de música. Ha estat professora de piano, cambra i repertori al Conservatori Maestro Ponce de Chella i al Conservatori Luís Milán de Xàtiva, i seguint en l'àmbit pedagògic, es troba immersa en la redacció d'un llibre d'educació musical.